My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box

by Paris B on · 102 comments

in Beauty Roundup,Discussions,Musings

I was chatting with Beetrice one day on the subject of beauty box subscriptions. You know the sort where you pay a fixed sum every month and get surprised by what you receive? It could be a good surprise or a bad one I suppose.

In most of these boxes, you get 1 full size item if you are lucky (a bottle of nail polish is considered full size!) but if not, you get a bunch of deluxe sized samples from various brands and areas of beauty – makeup, skincare, tools etc. I’ve read of some boxes including coasters and vouchers and even hair ties. I got one containing coffee beans. Erm yeah. Surprise!! icon razz My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box Never said it was going to be a good surprise icon razz My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box

beauty bloggers box1 My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box

So there we were chatting randomly about what we could put into a beauty box and a germ of an idea formed. What if I were to have a beauty box subscription? What will I put into my box?

I’ll call this the “My Women Stuff Beauty Box”** and this box will house 5 items I would put in there, that I think people will like to try. In the vein of a beauty box subscription, there is 1 full size item and 4 sample sizes. This is a recurring subscription and you will be automatically billed or you can pay up front  for a year! Hurray!

I’ve also got a few blogging friends to create their boxes and tell us what goes in their boxes so hop along for a peep into mine and theirs.

Here’s what you can expect to get in the “My Women Stuff Beauty Box”** if you subscribe. Essentially, its stuff I like and that I think you will like too. This is the introductory box icon smile My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box

beauty bloggers box2 My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box

  1. Dior Addict Extreme lipstick (click for review) – full size (I chose Plaza but you get your choice of colour, yay!) I love Dior Addict lipsticks so naturally I wanted you to have one of your very own!
  2. Melvita floral water spray (click for review) – sample size (your choice of floral water, yay!) I have been using these floral waters a lot recently. I use them in lieu of a lotion or toner and I love it! It dampens my skin and helps skincare absorb better. My favorite is the Rose one. Also excellent to cool down on a hot day, mist skin in dry air and set makeup.
  3. Estee Lauder Advanced Night Repair serum (click for review) – sample size. This helped my skin recently in recovering from breakouts and general dullness. I mix it with the Kiehl’s Midnight Recovery serum but you’ll have to wait and see if you get that in the next box!
  4. Clinique Moisture Surge (click for review)- sample size. Been using this a lot too. In the day as a light moisturizer and at night, sometimes as a sleeping mask. Reminded how much I like it.
  5. Kanebo Blanchir Make Off Conditioner (click for review)- sample size. For taking off makeup at the end of a long work day, I love this one. The first cleansing oil I ever used and one I intend to return to.

I’d probably also toss in a couple of packs of cotton pads because every girl needs cotton pads. All items come to you in a sturdy red box lined with luxurious white tissue and tied with a white bow.

How much will a box like this cost? Initial projections price this luxury beauty box at RM90/month. Considering the lipstick is already RM98 and you get shipping free**, I’m on the losing end and you get a steal, yes? icon wink My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box But here’s the beauty of it – you don’t know what you’re getting next month! A little bird tells me we can expect a French brand that starts with G – Guerlain or Garnier? Surprise! icon razz My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box Book early because only very limited boxes will be sold**

If this box isn’t to your taste, here’s what my blogging friends have put into their boxes. All posts have been published simultaneously so I am just as curious as you are to find out what are in their boxes!

If you could make your own beauty box, what are 5 things you’d put in there? Are you a fan of these beauty box subscription thingys? I don’t think much of them to be perfectly honest and I know for a fact that I’d never subscribe to one. I’d rather save the money for 1 nice item every month or save it all up and get that one luxury item I’m really keen on. I think it makes more sense overall. But that’s just me. How about you? icon smile My Women Stuff Beauty Box Subscription: The introductory box

Paris B

** This is a hypothetical beauty box subscription, if it wasn’t already quite clear. I still don’t believe the consumer gets much out of a service like this, but the company can expect to make a lot of money distributing surprise boxes of product samples, preying on the element of surprise. Smart!

Previous post:

Next post:

[ 102 comments… read them below or join the discussion ]

Fanny June 1, 2012 at 8:53 am

Hey Paris, just dropped you an email, would love to subscribe. How to goabout it?

Reply

jamie June 1, 2012 at 11:47 am

i dont think you can lol… its more of a hypothetical scenario of IF Paris has one then she’d have these things..
i would want to subscribe too if there were any ;) but Paris would go so broke offering all these goodies haha

Reply

Fanny June 1, 2012 at 11:54 am

Smack! Read it too quickly and got attracted by those beautiful things PB put it in. Now I know I gotta get it myself – LOL!

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:13 am

teehee… smart cookie! ;) Yeah I would go broke for sure!

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 9:57 am

Teehee… I think you’ve worked out that it was all a bit of a joke right? ;)

Reply

mswanniey June 1, 2012 at 9:00 am

just talk about this yesterday… coz i wonder does they do glossybox here at malaysia…. and now there an answer….

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 9:59 am

There is a brand from Singapore that delivers to Malaysia but it costs RM60/box a month and I think that’s terrible pricing. With the gain in popularity, I think you can expect to see others start to mushroom locally. I personally am not a fan of it as I think it a waste of money, but then, I guess curiousity will get the better of most :)

Reply

eniz June 1, 2012 at 9:04 am

hi there!!!hope u fine..
i wanna ask how long does someone have to pay?
lets say if the box finish already, then what the paid person get?
have a nice day =)

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 9:59 am

Hi Eniz, I hope you didn’t think that this was a real subscription :) The fine print is at the bottom marked ** ;)

Reply

Ana Nz. June 1, 2012 at 9:20 am

I want this!!!

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:00 am

LOL! It is quite a bit of a luxury box isn’t it? :)

Reply

Lindsey June 1, 2012 at 9:46 am

I actually love subscriptions to anything lol I’m subscribed to a few different beauty type ones (including Birchbox and Birchbox Men, QVC Beauty Box, and Beauty Army) and am actually considering getting a yarn subscription, too lol For me it’s not really about whether or not the products ad up to a lot of money, I just love samples and trying new things. I’ve definitely had boxes that I didn’t like that much (I swear my last Beauty Box was almost the exact same as one I got last year, and most of it was stuff I didn’t want), but I get enough things that are a pleasant surprise to make up for that.

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:02 am

Wow, you sure are subscribed to quite a few boxes! :D But if in the process you discover products you like, or actually use what comes in the boxes, I guess it will make it worth your while and your money :) I like the idea of a Yarn subscription though. That sounds like something more practical!

Reply

Mrs Top Monkey June 1, 2012 at 9:57 am

Dang. I was about to ring you and ask how I could bank in the money to your account for this.

You tease.

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:03 am

I’m starting to regret not making it real, considering how everyone is wanting to throw money at me for this hehe… ;)

Reply

Hanny
Twitter:
June 1, 2012 at 10:00 am

Erm… am I the only one who does not like the idea of these subscription boxes? Am sorta afraid to imagine all the unused products that would pile up month after month. What a waste of moolah! >.<"

But I guess that's just me, because I'm paranoid over skincare. heh heh
Hanny recently blogged…Quick Review: Bobbi Brown Gel Liner in Sepia InkMy Profile

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:04 am

Not the only one, m’dear. I dislike it too but mostly because I perceive it to be a waste of money and I just know that I won’t use everything and as you have pointed out, imagine when they start piling up! I’d prefer to save up and buy something nice ;)

Reply

Nikki June 1, 2012 at 10:00 am

hahahah PB! I have a feeling you’re going to make everyone WANT YOUR BOX with the gorgeous RED box and luxurious sample sizes of the brands we all want to try!!!! :D Ok, do you ship to the Philippines??? *laughs* Great list!!!

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:06 am

Yes! We ship worldwide! Please send me all your money to paypal at whatahoax[at]gmail.com :D :D

Reply

Leesa June 1, 2012 at 10:01 am

have been tempted many times in the past to subscribe but have so far resisted the temptation to… lols…

my 5 products:
1. vitamin b12 cream
2. avene facial mist spray
3. l’oreal uv sunscreen purple- antidullness
4. elizabeth arden 8 hour cream
5. shu uemura glow on blush

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:07 am

Something tells me, you’ll give in once, just for curiousity sake? ;) Thanks for sharing your 5 products. I happen to like 3, 4 and 5 too! I have been seein gthe Vitamin b12 cream around a bit but am not sure what it is or if I can find it here. It seems to be very popular!

Reply

Jean June 1, 2012 at 10:31 am

wow.. i love this idea! i have been seeing a few other beauty box subcription box but only you post out the price. hmmm… let me consider about it. worried that I will not use some of them and end up piling up in the store room too!
Jean recently blogged…Pavilion – TWG Tea Salon & BoutiqueMy Profile

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:08 am

LOL yeah, had to make it look as realistic as possible ;) If I were to get this box, I will actually use everything but I have seen many boxes out there where I barely recognise any of the brands so I just know those will end up stuck in some dark corner of the room gathering dust :P

Reply

Gin June 1, 2012 at 11:09 am

Gosh I WANT A BOX OF THIS PLEASE!
haha this is really waaaayyyyyy luxurious!!! Will definitely subscribe!
From the current trend of beauty box, they often mix week known brand w some unheard of brands… Not saying small brands’ quality aren’t good but u know….

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:11 am

Haha if I saw a box like this, I might just subscribe too! :D I think many subscription boxes operate on the basis of introducing new products or brands in sample sizes so people can try and then buy the full size if they like it. That might be the reason but as you have said, if the brand is little known I am more wary too. Sometimes, you get a gem, but other times, its likely to just be a dud.

Reply

xin
Twitter:
June 1, 2012 at 11:34 am

i’d save up to buy 1 item that i like instead of all these ‘surprises’. LOL i can forsee myself accumulating the boxes on the floor without using any of the stuff from the box! **and erm RM90 is pretty steep for surprises even tho it has a full size :P

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:12 am

RM90 isn’t steep la… you get a full size lipstick woh :P After all the other brand is already pricing their sample box at RM60 :P But heck, I’d rather just go and buy that lipstick LOL!!

Reply

Renee
Twitter:
June 1, 2012 at 12:17 pm

Nice post! I am kinda over them although at one point I really did like them. After awhile, you end up with so many samples for the most random things and it seems like a waste of money. Unless of course, BEAUTY bloggers made their own boxes, then it would be awesome. :D

xx Renee

Reply

makeupmag
Twitter:
June 1, 2012 at 1:42 pm

*like* this idea! ;)

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:14 am

yep! Its the randomness that gets to me. Those who subscribe will be beauty buffs who already have a set skincare/makeup regime and there isn’t much you can do in that 1 month of trying a sample. I would personally save the money and buy something nice instead :) Beauty blogger boxes are of course more fun because we know what we want and possibly what ppl will like :D

Reply

Stacey
Twitter:
June 1, 2012 at 12:18 pm

i subscribed to the bella box for two months and i didn’t use any of the stuff in the box. that’s SGD30 down the drain. i have since cancelled the subsciption. haha I should have used it to buy the dior lippy or subscribe to your hypothetical box! ;)
Stacey recently blogged…Sephora Loyalty Card [Details and Comparison]My Profile

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:18 am

Yikes! That is a waste :( I know of friends who subscribe to the Bellabox too and seem quite happy with it. Maybe the contents suited them :) Well, lesson learned! ;)

Reply

plue
Twitter:
June 1, 2012 at 1:02 pm

i see Estee Lauder ANR and Kiehl’s MRC popping up in the girl’s beauty boxes. I really need to start using mine soon! i inherited mine from a friend which sadly MRC did nothing for her.

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:19 am

Yep! They are both excellent stuff especially used together!

Reply

Swati
Twitter:
June 1, 2012 at 1:05 pm

haha…that was fun :D for once even I thought you might have started on this and frankly, you would have an edge on the companies :) guess, all the products you chose were great but unfortunately, no beauty box really caters that way. even I feel beauty boxes are useless waste of money. and, you never know if you recieve something which you will never use!!! I would rather invest in a luxury product or one item per month :D
Swati recently blogged…Just Herbs Silksplash Neem-Orange Rehydrant Face Wash {Product Review}My Profile

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:21 am

Haha it was fun right? Think a few people got conned though :P I have to agree with you. Few, if any beauty boxes will have products that will appeal to everyone. The worst is getting a perceived high end product sample but knowing that it will break you out. Now, that sucks because that’s all that value wasted!

Reply

Rahainah
Twitter:
June 1, 2012 at 1:12 pm

I love beauty boxes and in fact I’m subscribed to one. Currently I have 4 boxes already. I love the surprise and the products they included that are although some unknown brands, but when giving them a try, they really caught me by surprise! :D
And given that your hypothetical beauty box offers luxurious name brands, I would definitely subscribe although RM90 is steep I say. But hey, if every month I get ALL luxurious products and not some unknown brands, yeah, then RM90 is not a problem ;)

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:23 am

LOL yeah RM90 is definitely steep and was intentionally so because my only other local “competitor” is doing it at RM60 :P But still, its hypothetical so any price goes eh? ;) Glad you are enjoying your subscriptions though. Its a nice way to learn about new and different brands and products. The bummer would be if you do like it and then don’t know where to get it LOL!

Reply

makeupmag
Twitter:
June 1, 2012 at 1:37 pm

Dear My Women Stuff,

I love this box!

How may I subscribe to this box? How can I send you payment? When is the earliest you can send it out? Could I subscribe just for 3 months? I live in Singapore; do I have to pay for extra postage?

;)

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:25 am

Dear Makeupmag, yes! We will ship to Singapore and there is an extra RM10 charge. Please send payment via paypal to whatahoax[at]gmail.com :D

Reply

Sze Ling June 1, 2012 at 2:08 pm

As soon as I saw the title I knew you’re going to include the Melvita spary and Estee ANR. LOL. :D

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:26 am

Ahhh clearly you know me too well! :D

Reply

Jyoan June 1, 2012 at 2:42 pm

It’s insanely expensive! haha, but consider the contents of your blog, I think I just may because like you say, a Dior Addict Extreme is already RM98. So I trust your taste if every box is handpicked by you!

I would so love to try the Blanchir Conditioner, and Estee Lauder Night Repair.

Hmmm, my beauty box would probably be a mixture of drugstore and high-end and cost about SGD20-30? haha. Haven’t thought about this before.

I just signed up for one two week back though I said I never, as my birthday is in June, and I wanted to receive a surprise parcel from myself for my birthday.

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:30 am

Yeah I figured if people were willing to pay RM60/box for samples, they could very well pay RM90 and get a full size Dior lipstick ;) I love my Blanchir Make Off Conditioner. Plan to pick up another bottle when there’s a sale on and I just realized that my EL ANR is almost finished! How did I never notice it before?! :P I hope you like the box you picked up – it would most certainly be fun to receive a surprise box on your birthday! :D

Reply

S. June 1, 2012 at 3:29 pm

I would definitely subscribe to this kind of beauty box!!

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:32 am

Teehee… glad you have your support S! I’ll ship to Italy just for you and mark it pigments LOL! ;)

Reply

Sharon June 1, 2012 at 5:25 pm

Wow RM90 is alot to me btw. I wonder how the ones in US manage to get a box for USD10 with really good stuff in it!! I wouldn’t mind if it was RM50 a month, i love getting surprise goody boxes BUT if say the things in it isn’t one that i would use, then will feel abit wasted la.

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:33 am

RM90 is a lot for anyone! LOL! That said, the other box available to us locally is RM60/box so I figured RM90 wasn’t too far a stretch of imagination for a box of luxuries :) I would never throw more than RM20 on a random box that I don’t know what I’d get. Hey, RM20 could buy me a nice Silkygirl blush! ;)

Reply

Becca June 1, 2012 at 5:31 pm

I know I would probably only be disappointed in the end, but the idea of a beauty box subscription has always seemed very appealing to me. I still have yet to take the plunge, but I can feel myself wearing down. I just LOVE beauty samples! Oh, and awesome picks for your box. I would totally get one of those, no question
Becca recently blogged…The Sample: Burberry Light Glow Natural Blush in No.02 Cameo ReviewMy Profile

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:36 am

Hi Becca! Thanks for liking my box hehe… Like you, I like the idea behind a beauty box subscription, but in every box I see, I only ever really see one or maximum, 2 items that really appeal to me. Got to admit that its fun to get a surprise every month though if its a bad surprise, that would be such a bummer!

Reply

Amanda June 1, 2012 at 6:05 pm

I’d subscribe if I lived in Malaysia! :D Now I think I want the Dior Addict Extreme lipstick!

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:37 am

Oh Amanda, we ship worldwide! ;) If you liked the Dior Addict, I think you’d like the Extreme version too!

Reply

MisSmall June 1, 2012 at 6:25 pm

Every girl should have a Dior lipstick in their handbag. :)

Reply

Paris B
Twitter:
June 4, 2012 at 10:37 am

Amen to that!

Reply

Let's Talk ~ Share your view

No SEO names, rude comments or advertising in comments. Please read the comment policy if new.

Share your latest blog post

Previous post:

Next post: